FULLBOKAT

Seminarium: Kontoret ekar tomt! – Vad kan vi göra?

13 FEBRUARI 2024, 08:05–08:50
Frukostseminarium
The Works, Klarabergsgatan 60, Stockholm

FULLBOKAT! Det går inte längre att anmäla sig till seminariet.

Känns det tomt på kontoret? Arbetar de flesta av dina kollegor på distans och ni ses via en skärm i digitala möten, med resultatet att kalendern snabbt blir fullbokad? Det är en vanlig syn på många arbetsplatser. Det spelar ingen roll hur fint eller modernt kontoret är, hur gott kaffet smakar eller att det bjuds på smarrigt fredagsfika – kontoret ekar fortfarande tomt.

Vad får dig och dina kollegor till kontoret, och helst samtidigt ? Och vilken roll ska kontoret spela? Ett tomt kontor och fullbokade kalendrar med digitala möten är inte hållbart. Det är därför dags att börja arbeta smartare, oavsett kontext. En välmående och produktiv organisation kännetecknas av att den är fylld av engagerade medarbetare som skapar värde tillsammans, ett hållbart tillvägagångssätt som gynnar både individer, organisationen och dess intressenter.

Program

Innehåll

Det här er ett inspirationsseminarium framtaget för alla som arbetar på ett kontor, som med fördel innehar en ledarroll. Under 45 minuter pratar vi om hur förändrat ledarskap och nya policys kan leda till ett smartare arbete med bättre samarbete, ökat välmående och förbättrad produktivitet utan att byta kontorslokal eller bygga om.

Är det verkligen produktivt och ekonomiskt att fortsätta arbeta som vi gör idag? Vad gör vi med alla tomma och kostsamma skrivbordsplatser? Vikten av att kunna ta evidensbaserade beslut är större än någonsin. Få en förståelse varför det är viktigt att göra skillnad mellan närvaromätning och beläggningsmätning och få insyn i hur olika verktyg kan ge er nödvändig data för att ta evidensbaserade beslut och sätta fungerande strategier gällande er befintliga kontorslokal och arbetssätt.

Ta del av vad aktuell trendspaning och forskning säger om dagens moderna arbetsliv samt hur arbetssätt och samarbete kan bidra i skapandet av en mer välmående och produktiv arbetsplats. För självklart kan man ändra och förbättra en arbetsplats utan att bygga om ett redan fint och fräscht kontor. Börja arbeta smartare oavsett varifrån arbetet sker och utnyttja befintliga lokaler på ett mer effektivt sätt!

Ämnen som tas upp

  • Jobba smartare oavsett kontext
  • Öka produktivitet och välmående utan att bygga om kontoret
  • Ledarskap & styrning
  • Policys
  • Arbetssätt / way of working
  • Skillnaden mellan närvaromätning och beläggningsmätning
  • Evidensbaserade beslut
  • Hybridarbete vs hybridmöten 

Det här får du med dig

  • Tankeställare, vad kan vi förändra hos oss?
  • Konkreta & förslag för att förbättra produktivitet och välmående
  • Förståelse för att börja jobba smartare, oavsett kontext
  • Vikten av samarbete och tillit i en organisation
  • Trendspaning och
  • Möjlighet att nätverka och byta kontaktuppgifter med varandra

Kontoret ekar tomt! – Vad kan vi göra?

13 februari 2024

Agenda

07:30 – 08:05: Drop-in (vi bjuder på enklare frukost).
08:05 – 08:50: Seminarium: Kontoret ekar tomt!
08:50 – 09:20: Gå vidare till din arbetsplats för dagen eller stanna kvar några minuter för eftersnack och nätverkande.

För vem?

Ett unikt tillfälle för dig som innehar en ledarroll på ett kontor som önskar förstå varför kontoret ekar tomt och samtidigt vill göra en positiv förändring på arbetsplatsen. Träffa personer i liknande positioner eller situation, och ta chansen att dela erfarenheter med varandra.

Det finns tid för utbyte av kunskap och frågeställningar både under samt efter seminariet.

Seminariet leds av

Ylva Thim, arbetsplatsstrateg GoToWork

Peter Robertsson, förändringsledare GoToWork

Anmäl dig!

Seminariet är fullbokat!

Kontoret ekar tomt! Vad kan vi göra?

13 februari 2024

Seminariet är gratis men det råder ett begränsat antal platser och du måste vara anmäld för att kunna delta. Vänligen anmäl dig genom att fylla i dina kontaktuppgifter i formuläret. Genom att anmäla dig godkänner du att GoToWork sparar dina kontaktuppgifter, men du kan när som helst avregistrera dig från framtida utskick.

Vid förhinder, vänligen avboka din plats senast 6 februari genom att maila marknad@gotowork.se. För att vara hållbara och värna om vårt klimat anpassar vi vårt utbud efter antal gäster. Tack för att du visar förståelse!

Lägg till i min kalender

Organisatör

GoToWork  – Part of Drees & Sommer arbetar dagligen med frågor som rör arbetsplats och arbetssätt och är experter i utvecklandet av det hållbara arbetslivet. Kunder är stora som små organisationer, företag och myndigheter inom hela Sverige. 

Har ni frågor om seminariet, vänligen kontakta marknad@gotowork.se.

Seminariet leds av

Ylva Thim Senior konsult & arbetsplatsstrateg GoToWork

YLVA THIM
Senior konsult, arbetsplatsstrateg & projektledare
GoToWork – Part of Drees & Sommer
ylva.thim@gotowork.se

Peter Robertsson Senior Konsult & Förändringsledare GoToWork

PETER ROBERTSSON
Senior konsult & förändringsledare
GoToWork – Part of Drees & Sommer
peter.robertsson@gotowork.se

Föreläsningar med GoToWork®

Event föreläsning GoToWork

Vår kunskapsbank är gigantisk inom digitalt och hållbart arbetsliv. Karin Ståhl (grundare av GoToWork, Managing Director för Drees & Sommer Sweden) tillsammans med våra övriga experter inom GoToWork är eftertraktade föreläsare och är ofta ute och samtalar om hybridarbetsplatser, digitalisering, hjärnsmart arbete och framtidens arbetsplats.

Möt oss live eller digitalt – missa inte våra kommande event och föreläsningar, eller boka någon av våra föreläsare till er organisation för att komma vidare i ert arbetet mot ett hållbare arbetsliv. Vi genomför bland annat inspirationsföreläsningar, interaktiva föredrag och workshops. Kontakta oss om du vill veta mer!